Myśli na listopad - Chrystus do s. Józefy

Listopad

1. „Kiedy wzywam, wiele serc nie odpowiada”.

2. „Jeden akt miłości uczyniony w samotności, w której cię zostawiam, wynagradza wielką niewdzięczność”.

3. „Grzech jest nieskończoną obrazą. Wymaga nieskończonego zadośćuczynienia. Dlatego proszę was, ofiarujcie wasze cierpienia i prace w zjednoczeniu z nieskończonymi zasługami mego Serce”.

4. „Moje Serce należy do was. I jego wynagrodzenie. Są dusze, których powołaniem, tak w życiu jak i wieczności, jest oddanie Mi chwały za siebie i za tych, którzy się ode Mnie oddalili”.

5. „Pragnę, abyś zeszła na dno mego Serca i wynagradzała w zjednoczeniu z nim”.

6. „O miłości mówią czyny. Cierpiałem, by dać dowód mojej miłości do ludzi. Niech kolejno i oni udowodnią swoją miłość cierpieniem”.

7. „Ten, który kocha, pragnie cierpieć. Miłość wzrasta dzięki cierpieniu. Cierpienie i miłość łączą człowieka ściśle z Bogiem. Gdy ty cierpisz, Ja odpoczywam. Przychodzę, byśmy cierpieli razem. Twój ból będzie moim, a mój – twoim”.

8. „Gdy ktoś, rozciągnięty na krzyżu, zawierza, wiele Mi chwały przynosi. Jest bardzo blisko Mnie. Popatrz na moje rany... To nie ludzie uczynili, to miłośc”.

9. „Jeśli Mnie kochasz naprawdę, zrobisz wszystko, by się do Mnie upodobnić. Czego sobie odmówisz, by Mi się podobać? Czy pragniesz mego krzyża? Czy nie widzisz, że przyjąłem go z miłości do ciebie? Teraz ty weź go z miłości do mnie”.

10. „Najwyższą cenę ma cierpienie w zjednoczeniu z Odkupicielem. Trzeba cierpieć dla zbawienia ludzi. Zrobiłem to pierwszy, by ich zbawić”.

11. „Poprzedzam cię zawsze. Wiem, że cierpisz, twój ból jest moim bólem”.

12. „Gdybyś wiedziała, ile korzyści przynosi ludziom cierpienie! Nic z tego, co cierpisz, nie jest zbyteczne. Nie możesz wiedzieć, jaka jest cena cierpienia i jak ono naprawia grzech”.

13. „Największą nagrodą, jaką mogę dać człowiekowi, to uczynić go żertwą mej miłości i mego miłosierdzia, bo w ten sposób staje się podobny do Mnie – boskiej żertwy składanej za grzechy”.

14. „Kiedy zsyłam ci cierpienie, nie myśl, że cię mniej kocham. Twoje cierpienie leczy rany zadane przez grzech. Nie bój się cierpienia. To skarb dla ciebie i dla drugich”.

15. „Jestem w tobie i podtrzymam cię, abyś w cierpieniu cieszyła się pokojem, tym pokojem, który przewyższa wszystkie przyjemności tej ziemi i którego nikt nie może ci odebrać: moim pokojem. Odpoczywaj we Mnie i żyj w moim pokoju, tak jak Ja odpocząłem przez twoje cierpienie”.

16. „Nigdy nie pożałujesz tego, coś mi w życiu ofiarowała. Tylko w moim Sercu znajdą prawdziwy pokój ci, którzy potrafią wyrzec się siebie z miłości. Miłość ogołoci cię z ciebie samej i pozwoli ci myśleć tylko o mej chwale i o zbawieniu innych”.

17. „Pragnę, abyś Mi pozostawiła całkowitą wolność w połączeniu twego serca z moim, tak byś żyła tylko we Mnie i przeze Mnie. O, gdybyś znała radość mego Serca, gdy dusze pozostawiają Mi wolność i czynami powtarzają: „Boże, Ty jesteś Panem”.

18. „Oby ludzie zrozumieli, że prawdziwą wolność znajdują w oddaniu Mi się... że najbardziej spełniam ich pragnienie, gdy oni gotowi są pełnić moją wolę. Czas mija, a razem z nim cierpienie. Ale zasługa będzie trwać na zawsze”.

19. „Krzyż jest bramą prawdziwego życia. Ten, kto umiał przyjąć go ode Mnie, wejdzie do wieczności i zajaśnieje blaskiem. Cierpienie przygotuje triumf miłości”.

20. „Jestem weselem twej duszy. Gdzie indziej mogłabyś znaleźć pokój, którym Ja cię obdarzam?”.

21. „Mój pokój zaleje cię świętą radością. Jeśli ty zatroszczysz się o moją chwałę, Ja zajmę się tobą. Ustanowię w tobie królestwo pokoju i nic nie zdoła go zamącić”.

22. „W tobie utwierdzę panowanie miłości, a nikt nie zabierze ci radości”.

23. „Pragnę, abyś żyła moją radością. Proś, aby ludzie umieli odwrócić się od przyjemności doczesnych na rzecz dóbr niebieskich”.

24. „Czy chcesz, abym uczynił z twej duszy niebo i w nim sobie upodobał? Tu na ziemi moim niebem są ludzkie serca”.

25. „Zakosztuj radości mego Serca, jeden grzesznik więcej powrócił do Mnie!
- Czy jesteś szczęśliwa, nawet gdy cierpisz?
- Tak, Panie, bo to dla Ciebie.
- Czy jesteś gotowa dźwigać ciężar innych ludzi?
- Jakżebym nie chciała, jeżeli przez to rozbudzę w nich miłość do Ciebie, Panie?”.

26. „Jedna z osób ci powierzonych oddała się całkowicie Jezusowi” (słowa Matki Bożej do s. Józefy).

27. „Spójrz na nagrodę twego cierpienia! Teraz nie możesz zdać sobie sprawy z radości, jakiej doznasz w wieczności na widok tylu ludzi zbawionych dzięki twoim ofiarom i drobnym uczynkom”.

28. „Popatrz, udało nam się ich zdobyć!... Co znaczy cierpienie wobec tego? Nie odmawiaj mi niczego. Chodzi nie tylko o twoje szczęście, ale i o szczęście wielkiej liczby ludzi”.

29. „Niech wszyscy uwielbiają Ojca i miłują Syna. Niech poddają się Duchowi Świętemu. Niech Trójca Przenajświętsza mieszka w nich”.

30. „Bóg mieszka w duszy ożywionej łaską. Staje się ona mieszkaniem Trójcy Świętej, w którym trzy Osoby Boskie z upodobaniem odpoczywają. O, gdyby ci było dane kontemplować piękno duszy w stanie łaski!”

Myśli na grudzień: http://wezwanie.blogspot.com/2011/06/mysli-na-grudzien-chrystus-do-s-jozefy.html