13. Serce Jezusa, królu i zjednoczenie serc wszystkich

Serce Jezusa, pragniesz, aby serca nasze złączo­ne były w Twojej miłości serdeczną, wzajemną miłością. Muszę nad tym tak pracować, jak gdy­by to wszystko zależało tylko ode mnie. Niech nie zwracam uwagi na to, co robią inni, ale niech nakłaniam siebie do zachowania zgody, choćby kosztem mojej miłości własnej, mych zachcia­nek, upodobań...
Za wszelką cenę stać się aniołem pokoju! Piękny to urząd, ale domaga się wielkiego poświęcenia, wielu ofiar, wielkiego zaparcia się swego ja". Niech we mnie żyje pragnienie: zawsze myśleć o tym, co innym dogadza, zawsze być gotowym


ustąpić, innym zostawić chwałę, uznanie, hono­ry. Niełatwo myśleć zawsze o innych, ale to włśnie szerzy pokój, daje możność utrzymania pokoju w otoczeniu. Serce Jezusa, daj mi być aniołem pokoju!