6. Serce Jezusa, przybytku Najwyższego


Wytrwajcie we Mnie, a Ja będę trwał w was - za­proszenie, wypływające z kochającego Serca Je­zusa. Znaleźć miejsce swego spoczynku w Sercu Twym, tak bardzo nas kochającym! Czemu tak rnało dokładam starania, by korzystać z tego za­proszenia miłości, które daje pokój wewnętrzny i które wprowadza me serce do Serca Bożego?
Chcąc mieszkać w Boskim Sercu Jezusa, muszę w Jezusie skoncentrować cała mą miłość, kocha­jąc stworzenia tylko w Nim. Muszę kierować wszelkie swe pragnienia i czyny ku osiągnięciu świętości, bo im dusza jest świętsza, tym bez­pieczniej trwać może w Sercu Jezusowym. Jaka to łaska, jakie to szczęście: ja w Jezusie, Jezus we mnie! Tak ściśle złączeni jesteśmy, że nic - prócz grzechu - rozłączyć nas nie może. A skoro Jezus we mnie, ze mną - czego mi więcej potrzeba?